Bli min gäst!

Vet ni vad? Det kan hinna hända mycket på en helg! Runtomkring en, självklart, saker man gör. Men också inom en. Jag känner mig bättre, starkare och gladare än på länge.

Mest beror det på en konsert med Simon Ådahl i fredags. Tack vare fina vittnesbörd om vad som faktiskt händer bland troende kristna, att det vi står för är något övernaturligt men bra. Tänk att det finns människor som får sina privatliv berättade av en kristen främling på gatan, som "bara vet" utan någon förklaring. Människor som blir helade från sjukdomar och åkommor. Och att detta händer i nutid, inte bara när Jesus fanns på jorden utan nu också. Jag skulle så gärna vara med om ett mirakel...

Igår övade jag med lovsångsbandet för första gången och det var helt underbart! Tänk att få sjunga stämmor, att få spela piano tillsammans med ett band... Så otroligt härligt! Tack Angelica, Per och Daniel.

På eftermiddagen pluggade jag hemma hos Bafrin och efter det var jag hemma hos Ellinor DB en sväng och kollade in hennes mysiga vindsvåning och satt och pratade en stund. Sedan var det dags för tacokväll hos Sara. Åh vad fint det var! Jag känner mig verkligen "mig själv" i Saras, Annas och Ellinors sällskap och vi satt och babblade, åt, såg körslaget och filmen 27 dresses, fnissade och mådde gött. Jag hoppas och tror att de hade det lika trevligt som jag hade det.

Idag har jag varit lite duktig. Jag har storstädat lägenheten och lagat mat till min kära familj som kom lagom till lunch. Jag provade mig på att göra stekta vitlöksbröd, ungefär sådana som de har på Zorbas, och det blev faktiskt väldigt gott. Sedan åkte vi in till Kalmar Stadsteater och såg Skönheten och Odjuret vilket var fantastiskt. Nej, fantastigare. Fantastigast till och med tror jag, hela föreställningen satt jag och njöt. Jag skrattade och grät om vartannat, som om jag inte visste exakt vilken nästa replik skulle vara. De var otroligt duktiga och man ville bara sjunga och dansa själv! Jag passade på att pussa på min egen prins som satt i stolen bredvid mig, och tog några danssteg på gatan efteråt.

Nu, efter en joggingtur i solen, är det dags för lite Yakimechi och plugg. Ta hand om er! Bisou!


Tre goa tjejer!


Musikalpublik!


Fina syskon!


Och pusslet är färdigt!


Kommentarer
Postat av: Morotssoppemoren

Tack fina du för go' soppa, sällskapet och för att du e du!

<3

2011-04-17 @ 20:00:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0