Påsklov i hemstaden

Tänk vilken lycka att återigen få smyga runt i trädgården med syskonen och Simon, för att leta efter lockande påskägg... Det måste ha varit helgens höjdpunkt, alla samlade ute i solen. Men det har varit mycket tid med "alla samlade" i helgen, härligt! Till exempel satt hela familjen och spelade Ticket to ride ihop, DET var mysigt. Ticket to ride, det måste vara Guds gåva till familjen Sterckx tror jag! Simon har också varit hos oss mycket, det känns så bra att inte behöva välja Simon eller familjen utan kunna kombinera dem lite :)

Helgens pianolåt blev Little House med Amanda Seyfield, helt fantastisk låt som både jag och Ave älskar att spela ihop. Det har blivit mycket piano och gitarr i helgen, mest med Ave men mycket med Joel också. Roligt! Musik är nog också Guds gåva, nu när jag tänker efter!

På långfredagen kom hela familjen Jerner och hälsade på, mysigt! Vi åt lamm, lekte Galenpanna (Det är väl inte så lustigt om man inte kommer på Påskharen?!?) och umgicks, mys!

I söndags fick jag en heldag med Anna, roligt att träffa henne igen! Mycket prat blev det, precis som det ska vara. Härligt!

En annan höjdpunkt i påskfirandet var roddturen med Simon när vi hjälpte pappa att lägga i båten. Mys! Jag gillar verkligen att ro, lustigt men det är jättekul. Så lugnt och stillsamt.

Vädret har verkligen varit underbart! Det har solats, och pluggats i solen, och promenerats i solen, och kastats frisbee i solen, och hoppats studsmatta i solen, och cyklats i solen, och... Ja. "On a bien profité" som man skulle säga i min favoritstad.


Kommentarer
Postat av: moren

:)

2011-04-26 @ 18:29:34
Postat av: Avo

Finfin helg med finaste låten!

2011-04-27 @ 19:10:11
URL: http://avesterckx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0