En glad dag i vänner lag

Dagen började i ottan med mörker utanför lägenhetsfönstrena, och mycket riktigt så var det regntunga moln som dolde morgonsolen. Så jag klädde mig i min brandgula regnkappa och tog sällskap med Karro till skolan. Det var en klurig dag. Vi fick i uppdrag att slipa in ett glas i en båge med allt vad det innebär. Vi skulle rita, mäta, fila, fila ännu mer, förstå... Mer än så hann inte jag idag, för det var otroligt svårt att få till det så att plastmallen man gjorde passade perfekt i bågen. Och om inte mallen passar, hur ska då ett färdigslipat glas som är slipat efter mallen, kunna passa :) Men det gick okej, hoppas att allt klarnar lite tills på onsdag när vi har nästa pass.

Efter skolan gick jag och Karro och tränade lite i ett undersökningsrum, roligt! Sedan tänkte jag cykla hem och drog på mig regnjackan igen, men som tur var hade molnen spruckit upp helt så jag cyklade hem med min regnjacka som matchade den strålande solen.

I eftermiddag har jag och min kära hallgranne Therese bakat hennes smarriga äppel och mandelmasse-muffins, mysigt! Sedan satt vi och njöt av sol, saft och nybakat på hennes altan, åh vad det kändes vårigt! Långt ifrån regnjackemorgonen.

 



Vad mycket man hinner på en helt ledig eftermiddag och kväll! Mycket plugg har också blivit överstökat, skönt. Nu har jag just pratat en stund med Simon, tycker om den pojken alltså! Vi har börjat kolla mer och mer efter lägenheter till sommaren/hösten, roligt!

Sov gott min vän!
/A.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0