Simon-helg

Helgen har varit sådär härligt fri utan vare sig mycket plugg eller mycket att göra. Både Simon och jag har varit lediga fyra dagar i sträck så vi har umgåtts nästan hela helgen, mysigt. I fredags var Johanna här och vi var bland annat och hämtade nya bilen. På kvällen var jag hemma hos Emilie i min nya cellgrupp och hade pizza- och pysselkväll, trevligt.

På lördagen tog vi oss upp lagom för att träna på förmiddagen, jag gick på step och Simon spelade innebandy. Sedan satt vi länge och pratade. Jag har nyligen köpt en bok om Kärlekens fem språk, väldigt intressant om hur olika personligheter visar sin kärlek på olika sätt. Och att det är viktigt att känna sig älskad, men att man då måste förstå den andras kärleksspråk dvs hur han/hon visar sin kärlek. Kanske måste man även lära sig att tala den andra personens språk för att han/hon ska förstå att man är älskad. Hur som helst så satt vi och pratade länge om dethär och analyserade varandras kärleksspråk, spännande!

På kvällen introducerade vi Sagan Om Ringen till familjen Sterckx/Rosendahl, jag hade faktiskt aldrig sett de filmerna tidigare. Ettan var jättebra, sjukt spännande, och Sagan Om De Två Tornen såg vi igår och den var minst lika bra.

I söndags var vi först i Vasakyrkan på gudstjänst, kul. Jag ska spela till adventskören i år också, spännande! På kvällen tog vi Ford Focus:en till Nybro och hem till Anna och Jimmy. Efter mycket om och men hittade vi fram, och där fick vi god mat och gott sällskap, och vi hade en efterlängtad spelkväll, trevligt!

Igår var vi och gymmade på förmiddagen, spelade sedan lite spel och pluggade, och på kvällen blev det Studentgudstjänst med efterföljande fika. Vi avslutade sedan helgen med att se "Tio orsaker att hata dig". Härlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0