Tack och lov för optiker

Dagens föreläsningar var läskiga. För ett år sedan dissekerade vi grisögon, och jag hade inte några problem med att gröpa ur glaskroppen, känna på linsens konsistens eller skära upp den sega ögonvitan. Idag hade vi föreläsning om grå och grön starr-kirurgi, och där gick min tröskel. Efter en timme av intressant antecknande, kom vi till videos och det var ungefär där som jag insåg att dethär handlar om riktiga människor. Oftast vakna människor. Till stor del friska människor. Läskigt! Och vad mycket blod det kom... Och de bara fortsatte skära som om ingenting! Jag är glad att jag valde optikeryrket, ibland tvivlar jag fortfarande på mitt beslut, men läkare hade varit en lite för stor utmaning tror jag.

Efter skolan satt jag patient på en treas tenta, och hon gjorde det bra tycker jag. Snabb var hon också. Sedan åkte jag hem, spelade en runda Carcasonne med Simon och åkte sedan till friskis för ett gospeljympa-pass, härligt! Har längtat flera dagar efter att träffa alla fina människor där.

Som avslutning sitter jag med skolböckerna ett tag, medan Simon är på cellgrupp. Med havregrynsgröt i magen är jag mätt och belåten och helt, helt slut. Tack för idag, slut för idag.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0