Fotbollskväll

Tisdag kväll och nu sitter vi bänkade framför Sverige-Tyskland. Pizzan ligger gott i våra magar och chipsen står på soffbordet. En riktig fotbollsklyscha men lite mysigt ändå.
 
Dagen har varit lång med skola halv nio till tolv och sedan plugg fram till sjutiden. Diciplinen har varit på topp och då är pluggandet roligt. Eller kanske diciplinen var på topp för att plugget var kul, jag vet inte. Men det har varit en bra dag!
 
Igår hade jag fem mysiga klasskompisar på besök. Kvällen ägnades åt cluedo och våfflor, mysigt! Jag önskar att vi hann umgås mer, men tiden rinner iväg så fort. Tänk, om ett år är vi utspridda över hela landet igen, konstigt och tråkigt. Hoppas att vi kommer att hålla kontakten!
 
Neej, ett-noll...
 
Helgen var fantastisk. Johanna och jag umgicks mycket. Med spel, dialektlyssnande på internet, babbel, möte i kyrkan och nyöpnade fritidsgården Källan i kyrkan. Mysigt! På söndagen åkte jag hem till familjen en runda och myste lite med mamma och pappa innan vi åkte hem och gick på buggen och dansade loss. Simon jobbar på torsdag så då missar han buggen, så det var bra med en repetition i söndags. Både Simon och jag fick dansa med varsin huvudtränare och det var lärorikt. Nu ser vi fram emot nya turer och snurrar...
 
Nej vet du vad, svenskarna ser ut att behöva någon som hejar på dem. Vi hörs snart igen. Simon hälsar! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0