Jag vill bara sväva

Jag sitter i mitt lilla kök som doftar av nybakade chokladmuffins, och komponerar ett personligt brev till optiker-butiks-jobb. Det är knepigt och lurigt, allt beror på vad de är ute efter, och hur ska jag veta? Jag skriver det som jag tycker är viktigt, det får räcka. Som att jag är störst, bäst och vackrast. Typ. Fast sanningsenligt. En aning nervös är jag, inför att dela ut CV:na, hoppas det går bra och att någon nappar.

Har just pratat med Johanna, det kommer bli en härlig helg i Oskarshamn! Saknar dem alla så! Ser fram emot att träffa familjen, Jerners, kanske Jimmy, kanske Matilda, gå på tonår... Haha, bäst att jag samlar krafter nu!

Jag förstår inte, nu har jag drömt mardrömmar igen... Häromnatten rymde jag och Bafrin från den grymma maffian, och inatt var det våldtäckter som var temat. Usch! Inatt ska jag sova sött och drömma om rosa glasögon svävande på moln. Eller kanske ett medeljympa-pass på en solig sandstrand med fötterna i vattenbrynet. Det vore något, tänk om man fick välja drömmar...

Bonne nuit, mes amis!
À bientôt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0