Sunday, bloody sunday

Idag är det blodiga måndag! Besöket på sjukhuset med blodgivning på schemat gick jättebra. Det var riktigt trevligt tro det eller ej, med en ständigt skrattande sjuksköterska och jag och Bafrin på glatt humör. Dessutom kändes det inte så farligt mycket och jag har mått bra efteråt, både fysiskt och psykiskt måste jag säga. Jag blir lite stolt över att jag faktiskt vågade! Tyvärr gjorde detta att stepen blev lidande ikväll, men det ska vi ta igen senare i veckan med skivstång och aerobics, kul! Ser redan fram emot det.

Helgen hemma i Oskarshamn har varit jättehärlig! I fredags var jag bara hemma, men det var inte så bara! Hela familjen och Simon var samlade och det var så mysigt, så. God fisk och goda semlor!

På lördagen tog jag en tur på stan och tittade in hos optiker för att söka lyckan, och sedan mötte jag upp Johanna och Lovisa. Pappa, Ave och Simon följde också med och denna brokiga skara simmade rent ut sagt skiten ur sig. I alla fall jag, jag gick runt som en zombie med halvöppna ögon och spaghettiben resten av dagen. Men vi tog oss ut till familjen Jerner på kvällen, jag piggnade till och vi hade en såndär perfekt kväll till. Vi spelade skatte, skrattade åt Ko-rea och åt tacos samt en favorit i repris: semlor igen! Vi orkade med en stund på monas café också, tur det för Jimmy med flickvän tittade in och det var jätteroligt att träffa dem båda!

På söndagen gick jag och Simon i Pingstkyrkan. Det var jättebra, mycket lovsång och det tycker jag om. Där var även Matilda som nu är tillbaka i Oskarshamn under några månader åtminstone. Åh vad roligt det var att ses igen! Precis som vanligt fastän det var två år sedan vi pratade på riktigt känns det som. Vi ska fika nästa helg tänkte vi, roligt! Det kunde även ha blivit en riktigt Bloody Sunday, för på eftermiddagen tog jag fram saxen i högsta hugg. Men Simons öronsnibbar höll sig undan, och jag träffade bara hans mjuka lockar med saxen. Tur! Och trots att han har lite mindre hår nu, är han lika söt för det! Efter en omgång Ticket to ride-norden och filmen Führens Elit somnade jag hemma hos Simon och vaknade alldeles för snabbt för att ta bussen tillbaka till Kalmar.

Men det känns skönt att vara tillbaka. Jag har redan gjort allt det tråkiga, städat och tvättat, så det ska bli en rolig vecka. Hoppas ni känner detsamma! Om inte, tvätta och allt blir frid och fröjd ;)

Nej nu ska jag sluta flumma... Ha det bra så hörs vi snarare än snarast! Kram kram, lilla apan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0