Tentakvällen

Ännu en tenta är avklarad. Jag var den tredje personen att lämna rummet, och jag hoppas innerligt att det var delvis för att jag kunde den. Okej, jag vet en hög med frågor som jag gissade hej vilt på, men överlag mindes jag det mesta kändes det som. Och sen tycker jag faktiskt inte om att sitta och älta frågorna jag inte kan, om och om igen, utan jag gör alla från början till slut, skummar igenom allt en gång och lämnar sedan in tentan. Karro blev klar strax efter mig, och denhär gången stannade vi inte tills hela klassen var klar utan åkte hem rätt tidigt, så jag har haft en eftermiddag hemma.

Nu är alla lägenhetens skrymslen och vrår fint städade och jag själv är renduschad från topp till tå. Ikväll gästas jag nämnligen av Karro, Sara, Ellinor, Anna och Maja. Det ska bli trevligt att hinna umgås lite, idag konverserades det mest om tentan. Så alldeles strax ska jag ställa mig i köket igen och baka scones! Avelina måste ha smittat mig med sitt scones-bakande!

Och förresten, min lägenhet är inte sådär jättestor. 36 kvadratmeter med hallen inräknat. Och jag har inte så gott om förvaringsutrymmen heller. Trots detta är min fönsterlampa helt omöjlig att hitta! Var i hela friden har jag lagt den...?! 36 kvadratmeter är genomsökta ett flertal gånger (vissa kvadratmeter är mer troliga att den finns på än andra) men icke! Stjärnan får lysa ett tag till, tills jag får en snilleblixt.

Och sen saknar jag Simon också. Men jag ska inte bli så tjatig på den punkten, känns som att jag skriver det titt som tätt. Det beror nog på att han är en sådan skatt...! På torsdag kommer min skatt hit till slut, det ska bli roligt!


Kommentarer
Postat av: Avo

Vad du är underbar!

Håller tummarna för att även denna tenta gick toppen!

Blir sugen på scones bara av detta inlägget!

Tjeena!

Saknar dej redan ska du veta.

Har vant sig vid att ha dig hemma här och kunna ropa på dig när som helst.

Vi får höras snart!

Kramar!

2011-01-11 @ 21:14:56
URL: http://avesterckx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0