Under solen

Igårkväll hade jag och Simon filmkväll. Vi skulle se en vhs och efter mycket om och men, blev det "Under solen". Med risk för att låta som en 70-åring så var det en lagom snabb (det vill säga jättelångsam), väldigt svensk och väldigt vacker film. Tycker om filmer där man kan begrunda landskapet och naturen och där man slipper läsa texten hela tiden och hinner titta ordentligt. Det var en smårolig komedi, lite vanlig, men värd att nämnas.

Idag är det fredag. Pluggfredag. Hemmafredag. Pianofredag. Klockan är elva och huset sover ännu. Jag sov hos Simon och gick upp med honom vid sju, men snoozade här hemma en timme till. Nu börjar kampen med böckerna!

Imorgon åker jag tillbaka till Kalmar. Det känns ganska vemodigt, men det ska bli roligt också att träffa klassen, åka och storhandla på maxi, träna på friskis, baka bröd, träffa gänget i cellgruppen, gå i kyrkan... Det blir nog bra! Dessutom får jag ser fram emot skidresan, som blivit en skidresa med även Simon i backarna! Så otroligt kul att han fick plats i bussen också!

Ha en riktigt strålande vinterdag! Kramar!
 

Kommentarer
Postat av: Emmie

Kul med skidresa! Vart ska ni? Tror det kommer bli bra nör du kommer tillbaka till kalmar :)

2011-01-08 @ 21:15:45
URL: http://eimme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0