Snö i stora lass

Jag är envis. Jag har hittills försökt cykla till skolan varje dag sedan snön kom för en dryg vecka sedan. Det har funkat bra och åtminstone gått snabbare än att gå till skolan. Idag såg jag dock mest ut som en clown. Det var inte halt men alldeles för mycket snö så om jag lyckades få upp lite fart började jag strax slira. Jag gick tio meter, cyklade tio, och höll på så tills jag var framme. En upplevelse för mig och för dem jag mötte :)
 
När första snön landade i Kalmar var vi fortfarande i London. Det var mitt livs resa, helt underbart! Det var en härlig stämning bland oss 14 som åkte. Vi gjorde mycket av detdär som jag hade tänkt var typiskt engelskt: åkte en röd dubbeldäckare, åt fish&chips, tittade på Big Ben, promenerade i Hyde Park, strosade på marknaden i Notting Hill, var på musikal och var på en riktig engelsk pub. Dessutom hade vi morgonsamlingar varje dag och besökte gudstjänster. Två av dem var studentgudstjänster och där ligger vi verkligen i lä i Kalmar. Tim Hughes (känd!) ledde lovsång ena gången, kyrksalen tömdes på stolar och alla hade varsin kudde om man ville sitta.
 
I skolan har vi börjat lära oss om linser. Det är väldigt mycket på en gång, men allt är intressant. Snart ska vi börja testa i praktiken också, spännande.
 
Två veckor till julafton, enjoy!
Kramkram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0