Here I am, will you send me an angel

Denna fina scorpions-låten sjöng vi för full hals i missionskyrkan i Oskarshamn i fredags när det var trettondagsfest i kyrkan. Nästan hela familjen hjälptes åt och det blev riktigt mäktigt. Jag har pendlat mycket från och tillbaka mellan mina hemstäder sista veckorna. Jobb i Oskarshamn, plugg i Kalmar, träffa familjen i Oskarshamn, träffa Simon i Kalmar, Oskarshamnskompisar och Kalmarkompisar, missionskyrkan i ohamn och Vasa i Kalmar... Nu blir det en vecka i Calmare stad verkar det som, innan praktiken börjar.

Inatt gifte jag och Simon oss. Det blev väldigt hastigt och lustigt. Det var inte alls rätt musik som spelades och inte alls som vi tänkt oss. Tur att det var en dröm. För plötsligt hade jag par rullskidor på mig och jag klantade till mig och halkade runt och Karro stod och skrattade åt mig. Haha jag gillar drömmar!

Jag sitter med skolböckerna och det går så väldigt trögt. Jag vill kunna allt. Nu. Men jag måste nog kämpa igenom mig lärandet, på det hårda sättet... För övrigt så ska jag få en nyckel till Vasa så att jag kan gå dit och träna på att spela orgel. Det vore fantastiskt att kunna litegrann, idag spelade jag vill psalmerna på piano, men det vore häftigt att kunna spela dem på orgel istället.

Vet ni vad? Dags att plugga. Innan jag förtjänar en film i kvällsmörkret. Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0