Café

Jag befinner mig på Holmgrens konditori vid ett bord inne i ett lugnt hörn. Alla skolböcker ligger uppradade och jag har musik i lurarna.

Ändå fångas min uppmärksamhet av den medelålders man som sitter i ett annat hörn med sin dator. Han granskar varje människa som rör sig på cafét med ett mystiskt leende. Jag inbillar mig att jag blir betraktad av en författare som måste ha folk runt sig för att få inspiration att skriva. Hur han tycker att människor är intressanta och att jag för tillfället är på väg att bli en karaktär i hans nästa roman. Tjejen med skolböckerna som dricker choklad och njuter av stillheten.

Man måste få drömma, eller hur?

Livet har sin gilla gång. I helgen har jag äntligen blivit av med tentan som har gnagt, jag har sjungit gospel med 170 andra glada sångare och tillsammans med Simon har jag har njutit av egenkvällar med musslor och film.

Ha det toppen så hörs vi snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0