Söndagens effektivitet


Söndagen började med en ytterst nervös spelning till psalmerna i Vasakyrkan. Tre av fyra var igenkända och fina, men den fjärde... Nummer 132, Nu segrar alla trognas hopp, är den krångligaste psalmen jag någonsin spelat. Jag frågade Emilie som är kantor om hjälp innan så jag tror att jag förstod mig på den knepiga takten till slut, men när jag skulle spela den i kyrkan sjöng församlingen helt annorlunda takt. Jag vet fortfarande inte om det var jag som spelade fel eller om det var församlingen som hade lika mycket problem med takten som jag.

Dagen ägnades sedan åt plugg i stora mängder och godis. Eller plugg och godis i stora mängder, välj själv. Men framåt kom jag i alla fall.



På kvällen landade jag i soffan. Fördelen med att Simon jobbar är att jag kunde välja en fin film som jag redan sett fem gånger. August Rush visade sin bästa sida och jag. snyftade lika mycket som vanligt.

Nu väntar en måndagskväll med studentgudstjänst i domkyrkan och fika efteråt med gänget där.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0