Surprise!!

Hej på er!
Det var länge sedan sist, men här är jag nu, lite taggad att skriva igen.

Jag har haft en toppendag. Torsdagar är min lediga dag (jobba 90%=lyx) och idag tog jag mig upp med tuppen, körde min man (!) till jobbet i Oskarshamn och fortsatte sedan på en lite roadtrip. Det var underbart!

Jag började med att svänga in i Mönsterås och hälsa på pappa på jobbet. Det var härligt med en liten pratstund. Medan jag var där började det regna, men lika glad för det var jag så jag skruvade upp volymen på Michael Bublé-skivan och fortsatte mot Kalmar.

Väl där tog jag en sväng på Cubus och fyndade lite klädesplagg till hösten. Sedan hade jag bestämt träff med Linnéa. Vi åt en tidig lunch och pratade, fastän det var tre månader sedan vi pratade kändes det som vanligt och det var riktigt mysigt.

Därefter var det dags att bege sig mot Öland och köpstaden där det vankades arbetsintervju. Simon och jag saknar Kalmar lite så jag kunde inte låta bli att söka jobbet där. De håller för tillfället på att utreda om jag får vara kvar i Västervik efter nyår eller inte så det är ju bäst att hålla sig på det torra. Men svårt om jag måste välja sen såklart...

Intervjun gick i alla fall bra och jag smälte alla intryck genom att promenera Svinö runt. Sedan väntade en tur på IKEA. En Benno CD-pelare tillsammans med lite krimskrams trycktes in i bilen.

Framåt tre-tiden tog jag en paus, satte mig i bilen och läste lite i min härliga bok, Barnmorskan i East End. Skönt!

Sedan åkte jag och fikade med Johanna och Oskar. Det var trevligt och härligt att få uppdatera sig lite med dem. Då saknade jag verkligen Kalmar! Både Oskar och jag hade med oss badkläder och när vi var framme på Stensö var det en riktigt klar och solig kväll. Vattnet var dock hyfsat kallt, men det var det värt!

Två timmar senare landar jag i Västervik, nöjd som få efter en nostalgi-dag i Kalmar. Kanske kommer ett inlägg snart om vad jag gör om dagarna i vanliga fall... Men just idag ville jag skriva av mig lite, mycket intryck att dela med sig av!

Ha nu en skön helg kära vänner!

Kram, Annie

Kommentarer
Postat av: Joe-anna

Äntligen! Härligt med ett inlägg ;) lät som en riktigt go dag längs kusten! Så glad att det gick så bra för dig på intervjun!
Massa kramar :)

2013-09-26 @ 12:30:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0